Ulike prosesser krever opp til flere dokumenter, slik som opprettelse og avvikling av interkommunale selskaper, samt interkommunale samarbeid med fler. Spar tid og fyll ut ett eller flere dokumenter samtidig.
Ulike prosesser kan være tunge, og det er viktig at de blir gjennomføres korrekt. Sjekkliste er et effektivt hjelpemiddel som sørger for alle stegene blir gjort riktig, og dermed reduserer feil og mangler. Opprettelse og avvikling av interkommunale selskaper, notesjekklisten, årsregnskap, med fler er nyttige sjekklister, og du kan dele sjekklisten med kollegaene dine.
Vi har samlet noen av de viktigste regelendringene som trer i kraft i 2023, innen regnskap, mva, skatt, lønn, revisjon, personal og kommune.
Nytt regnskapsår og ny KOSTRA hovedveileder, kan bety noen endringer i kontoplan.
I forbindelse med kommunesammenslåingen i januar 2020, valgte nye Ålesund kommune å anskaffe dib kommune og KOSTRAhjelp til ansatte innen økonomi og regnskap i kommunen. Med de nye verktøyene blir kommunens ansatte mer selvstendige og finner raskere svar på problemstillinger knyttet til mva-kompensasjon og rett kontering.
En unik søkehjelp for riktig kontering og momsbehandlig i kommunene. Spesielt utarbeidet for ansatte i kommunen som skal kontere bilag, enten de jobber sentralt eller ute i enheter.
Et kunnskapsverktøy med oppdaterte og relevante lover, forskrifter, standarder, uttalelser, sjekklister mv. for de som jobber med økonomi, regnskap og personal i kommuner og fylkeskommuner.