Opprettet : 22.08.2023 | Sist oppdatert : 22.08.2023

IFRS Content Manager til Danmark

Pressemelding

Kan du se dig selv bidrage i rollen som IFRS Content Manager i en markedsledende virksomhed inden for videns- og workflow management? Ønsker du at spille en afgørende rolle i DIBkunnskaps strategiske satsning på det danske marked og bringe din faglige viden i spil og samtidig være med til at udvikle noget helt nyt til det danske marked indenfor regnskab og revision? Så se og søg denne spændende nyoprettede stilling i DIBkunnskap - en del af Karnov Group.

Om os | Markedsledende aktør med international vækststrategi

DIBkunnskap tilbyder cloud-baserede videns værktøjer inden for økonomi, regnskab, revision, personale- og selskabsret til kunder i den private sektor. Virksomheden blev etableret i 1995 og har i dag 40+ ansatte. Norske DIBkunnskap AS blev opkøpt af Karnov Group i 2021. Virksomheden har en omsætning på omkring NOK 70 millioner, der øges år for år. Virksomheden har mere end 3.000 kunder med over 23.000 brugere. Kunderne kan findes inden for revision, regnskab og større virksomheders økonomiske funktion.

DIBkunnskaps løsninger hjælper kunden med at spare tid og levere tjenester af høj kvalitet. Gennem dialog med brugerne arbejder vi aktivt med at forstå kundernes behov og løbende udvikle ydelserne.

I rollen tilbydes du en unik mulighed for at spille en afgørende rolle i DIBkunnskaps strategiske satsning på at vokse ind på det danske marked og for at bidrage til, at fagfolk indenfor området får mere effektive værktøjer. Du får således mulighed for at bidrage til at udvikle hele branchen. Udover at bidrage til denne udvikling, tilbyder vi dig muligheden for at lære nyt hver dag og for at give denne viden videre til andre, hvorved din personlige udvikling ligeledes er i centrum.

Om jobbet | Work Life Balance | Tilpasning & udvikling af IFRS/SGAAP indhold

Stillingen er placeret på Karnov Groups kontor i hjertet af København. Du refererer til Chief Content Officer, der har base på DIBkunnskaps hovedkvarter i Lysaker, Norge.

Som Content Manager i DIBkunnskap bliver du ansvarlig for at tage Norges mest komplette digitale viden og rådgivningsværktøjer inden for regnskab og revision og tilpasse eksisterende indhold til danske forhold samt udvikle nyt indhold indenfor IFRS/DGAAP og relaterede fagområder. Det kan for eksempel omhandle områder og temaer som nedskrivninger, bæredygtighedsrapportering, afskrivninger, del-årsrapportering med mere. Ydermere er du kontaktperson for kunder og samarbejdspartnere, og du deltager som indholdsekspert i salgspræsentationer med potentielle kunder. Endeligt udvikler du værktøjer i form af skabeloner og tjeklister samt udarbejder skabeloner for større kunder.

Udover at være selvstændig ansvarlig for det aktuelle fagområde, holder du dig løbende opdateret indenfor området. Du identificerer udviklingsmuligheder, og du identificerer, hvad kunderne har gavn af. Ydermere overfører du ekspertisen og netværket til dine kollegaer og kommunikerer jævnligt med samarbejdspartnere i Danmark.

Du tilbydes en høj grad af frihed i jobbet, hvor du tilrettelægger din egen tid, og hvor du sørger for, at der er en sund balance mellem arbejde og fritid, da vi helt grundlæggende tror på, at det skaber arbejdsglæde, passion og engagement.

Om dig | Faglig stærk | Relations skabende | Drevet af udvikling

Som person er du selvstændig, tillidsfuld, struktureret og omhyggelig. Du er nysgerrig, opportunistisk, social og kommunikativ og har nemt ved at opbygge relationer internt og eksternt. Ydermere er du samarbejdende, drevet af udvikling for at løfte og gøre det aktuelle fagområde bedre for de professionelle, og du trives med at arbejde med teorier og løbende at tilegne dig viden.

For at få succes i rollen har du cirka 10-15 års relevant erhvervserfaring fra at være revisionsansvarlig for større internationale børsnoterede virksomheder, der rapporterer efter IFRS. Alternativt har du solid erfaring fra at arbejde hands-on med konsoliderede virksomheders regnskaber. Du har med andre ord den faglige erfaring såvel som de kontakter, der kræves for at kunne fange, hvordan de professionelles behov i Danmark ser ud indenfor området. Endvidere har du en akademisk uddannelse med fokus på regnskab eller tilsvarende. Er du autoriseret revisor er det bestemt en fordel. Du kommunikerer frit på dansk og engelsk i skrift og tale, og du er komfortabel med at kommunikere hurtigt og effektivt via chatværktøjer, og du er god til Excel.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Har du spørgsmål til rollen, er du velkommen til at kontakte Talent Acquisition Partner, Camilla Damm-Møller på tlf.: +45 30250484 eller mail: camilla.damm-moller@karnovgroup.com. Send din ansøgning hurtigst muligt, da vi løbende indkalder relevante kandidater til samtale. Vi håber at høre fra dig senest d. 18. september 2023.

Kunnskapsverktøy

regnskap, revisjon og rådgivning

DIBkunnskap AS | Strandveien 50, Lysaker (Veibeskrivelse) | 95 40 70 70 | post@dib.no