Erfaring med Customer Success Management?
DIBkunnskap utvikler og leverer et komplett kunnskaps- og arbeidsverktøy for alle som jobber med økonomi, regnskap, revisjon, selskapsrett, ESG/bærekraftsrapportering og personal. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en del av Karnov Group-konsernet og består av selskaper i Norge, Sverige og Danmark. DIB har hatt sterk vekst de siste årene og ser et økende behov for å jobbe både mer målrettet og strategisk med kundemassen. Hensikten er å sikre økt opplevd kundeverdi, redusere churn samt identifisere og utnytte kommersielt vekstpotensial.
Til nyopprettet stilling ser vi derfor etter en driftig leder med ansvar for selskapets CSM-funksjon og markedsavdeling. Du vil få ansvar for et skandinavisk team på 5 dyktige personer og med et bedre overordnet kundeperspektiv er hensikten å skape merverdi gjennom smartere samhandling på tvers av avdelingene og landegrensene.
Hvem ser vi etter?
Til denne rollen ser vi spesielt etter deg med spisskompetanse innen CSM og kundekommunikasjon. Gjerne innen netthandel, ERP, SaaS eller digitale konsepter med Recurring Revenue som forretningsmodell. Erfaring med digital markedsføring og spesielt kommunikasjon gjennom ulike kanaler og kontaktflater vil også vektlegges. Som person er det avgjørende at du er god til å engasjere, få med deg folk og samhandle med ulike mennesker. Du trives med å jobbe selvstendig og evner å kombinere strategisk tenking med systematisk analysearbeid. Har du også noen års erfaring med prosjektledelse er du perfekt for denne stillingen.
DIBkunnskap tilbyr følgende
En nøkkelfunksjon med store påvirkningsmuligheter
Lederrolle med personalansvar for 5 personer
Fast ansettelse i et selskap i vekst med god økonomi
Konkurransedyktige betingelser samt bonusordning
Flotte og moderne kontorlokaler på Lysaker
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Ansvarsområder og målsettinger
Sikre at kundene raskt og effektivt tar i bruk tjenestene
Utarbeide tiltak som reduserer churn
Identifisere kommersielt vekstpotensial i kundeporteføljen
Løpende iverksette tiltak som sikrer at vekstpotensialet blir utnyttet
Utarbeide en markedsstrategi som støtter opp om målsetningene om vekst
Løpende og aktiv dialog med kunder
Oppfølging og utvikling av de ansatte
Ønsket erfaring og egenskaper
Relevant høyskoleutdannelse er foretrukket
Bred kompetanse og forståelse for Customer Success Management
Erfaring fra større kundeservice- eller salgsmiljøer er en fordel
Ledererfaring og-/ eller prosjektledererfaring
Erfaring med markedsføring og digital kommunikasjon
Sterke kommunikasjonsferdigheter (norsk og engelsk)
Strategisk, resultatorientert og analytisk
Som rekrutteringspartner til DIBkunnskap er Assento Search & Selection opptatt av å være en god rådgiver og sparringspartner gjennom hele rekrutteringsprosessen. Slå gjerne på tråden for en hyggelig prat dersom du er nysgjerrig på denne stillingen.