Opprettet : 01.06.2021 | Sist oppdatert : 24.08.2021

Är du vår nya Account Manager?

IFRS Pressemelding

Har du erfarenhet av B2B kompetensförsäljning till professionella kunder och letar efter nya utmaningar i ett snabbt växande marknadsledande företag?

DIBkunnskap AS utvecklar och levererar marknadens mest kompletta kunskaps- och rådgivningsverktyg för ekonomi, redovisning och revision. Över 20 000 ekonomi- och redovisningschefer, revisorer och redovisningsmedarbetare i Norge använder regelbundet våra lösningar. Många traditionella arbetsuppgifter inom redovisning och revision är idag digitaliserade och automatiserade. Revisorer och redovisningskonsulter förbereder sig därför för att kunna erbjuda sina kunder bra rådgivning. Företagen vill å andra sidan lättanvända verktyg som gör dem oberoende. Detta är en positiv och spännande utveckling för DIBkunnskap som med sina lösningar säkerställer att kunderna sparar tid och garanterar kvalitet på det vardagliga arbetet.

Under andra halvåret 2021 ska vi lansera vår IFRS produkt i Sverige. I första hand är det börsnoterade bolag, banker och andra IFRS-rapporterande bolag som är målgruppen i Sverige. Läs mer om satsningen här

Låter det här spännande?
Vi letar efter dig som ser värdet i att arbeta strukturerat och målinriktat för att nå resultat. Du är bra på att se kommersiella möjligheter, ägnar dig åt kvalitet och trivs med höga aktivitetsnivåer. Som person är du en orädd och bra relationsbyggare som kommunicerar bra med alla typer av beslutsfattare på svenska. Du trivs bäst i informella och sociala kompetensmiljöer med fokus på resultat. Tjänsten är inledningsvis placerad i Oslo men placeringen kan på sikt diskuteras.

Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden

• Planera och utveckla försäljningsmål och strategier
  • Kartläggning och prospektering
  • Mötesbokning och kundmöten
  • Uppföljning av kundprocesser och erbjudanden
  • Hantera inkommande leads och förfrågningar

Dina föredragna kvalifikationer och erfarenheter

• Minst 2 års erfarenhet av operativ och uppsökande B2B-försäljning
  • Relevant högskoleutbildning
  • Erfarenhet inom teknik, IT, tjänsteförsäljning, systemförsäljning, SaaS
  • Hög muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
  • Välutvecklad försäljnings- och kundförståelse

Vad vi erbjuder dig

• Mycket konkurrenskraftiga villkor
  • Generösa personalförmåner och försäkringar
  • En bra arbetsmiljö med över 30 kompetenta kollegor
  • Spännande och professionellt utmanande uppgifter
  • Stort modernt kontorsutrymme med utsikt över Oslofjorden

Vänligen kontakta Assento AS som bistår oss med den här rekryteringen om du vill ha mer information om oss, våra mål samt jobbinnehåll och ansvar. Headhunter, Johannes Hermansen – välkomnar din förfrågan på johannes@assento.no. Alla förfrågningar behandlas konfidentiellt, om så önskas även för oss i DIBkunnskap AS.

Vi bedömer sökande löpande och uppmuntrar dig därför att ansöka omedelbart.

Kunnskapsverktøy

regnskap, revisjon og rådgivning

DIBkunnskap AS | Strandveien 50, Lysaker (Veibeskrivelse) | 95 40 70 70 | post@dib.no